Helpdesk je prvním kontaktním místem pro zákazníky i zaměstnance. Když zaměstnanci potřebují, aby jim někdo opravil problém s tiskárnou, aktualizoval zabezpečení notebooku nebo jim poskytl přístup k novému systému, pomůže jim právě helpdesk. Pomůže také, když se zákazníci nemohou dostat do svých systémů, potřebují pomoc s nastavením nebo narazí na chybu.
Funkce helpdesku
Helpdesk by měl plnit několik funkcí:
- Poskytovat jediné kontaktní místo. Zákazníci – interní i externí – by měli vždy vědět, kam se obrátit, když potřebují pomoc.
- Odpovídat na dotazy. Zákazníci by měli mít možnost využít samoobsluhu nebo kontaktovat pracovníka helpdesku, když potřebují odpovědi nebo pokyny krok za krokem.
- Čas. Dobře řízený helpdesk centralizuje znalosti a poskytuje návody k práci, což urychluje a usnadňuje řešení problémů zákazníků.
- Měření spokojenosti zákazníků. Zákazníci by měli mít vždy možnost ohodnotit helpdesk a poskytnout zpětnou vazbu pro zlepšení procesů, znalostních bází a řešení.
Helpdesk je neocenitelným prvním kontaktním místem pro zákazníky i zaměstnance, kteří potřebují rychlou a účinnou pomoc při řešení technických problémů. Jeho hlavními funkcemi jsou poskytování jednotného kontaktního místa, zodpovídání dotazů, zefektivnění doby řešení problémů a měření spokojenosti zákazníků.Tímto způsobem helpdesk nejen zvyšuje efektivitu a spokojenost uživatelů, ale také přispívá k celkovému zlepšení interních a externích služeb organizace. Správně řízený helpdesk je proto klíčovým prvkem úspěšného fungování každého moderního podniku.
Foto: elements.envato.com